On Tuesday, 31 January 2017 13:14:37 CET Glenn Plas wrote:

> Ik zou die wel eens graag willen zien, volgens mij zit in OSM bijna
> niets als het gaat over locale snelheidsbeperkingen voor een bepaalde
> manier van transport, buiten de wagen om.  Bitter weinig aanwezig.
> idealistisch gezien mappen we idd we de verkeersborden, maar in de
> praktijk zijn ze amper gemapt.

Of ze in OSM zitten is een andere vraag, maar een extra snelheidsbord met
daaronder een onderbord zoals "+3.5t" (of "+7.5t" of dergelijke) bestaat wel
meer in dit land.

En dit staat er op het viaduct in Vilvoorde:
https://www.mapillary.com/map/im/8RahppbFJDuIl2_dI51kgA

> Vind ik niet echt relevant, het punt is dat voor bepaalde voertuigen
> andere regels gelden.

Ik denk dat ik niet echt duidelijk heb gemaakt wat ik wou zeggen.

Het punt is dat sommige voertuigen sowieso niet sneller mogen dan een bepaalde
snelheid in dit land, en dat je die extra beperking niet overal moet gaan
mappen op plaatsen waar de normale snelheid toevallig hoger ligt.

Maar als ervan wordt afgeweken naar lagere snelheden zoals het viaduct in
Vilvoorde dan moeten die uiteraard wel gemapt worden.

Wat ik niet wil is dat heel het land binnenkort volledig wordt gemapt met een
extra "maxspeed:goods:conditional=90 @ (weight>3.5)" (of wat het wettelijk ook
juist is) op de plaatsen waar geen extra verkeersborden staan. Een bromfietser
klasse B mag ook maar maximum 45 en dat gaan we ook niet op elke weg in het
land zetten.

Ben