Van: Marc Gemis [mailto:marc.ge...@gmail.com]
Verzonden: dinsdag 7 februari 2017 6:45
Aan: OpenStreetMap Belgium
Onderwerp: Re: [OSM-talk-be] Namen van kerken

> waarom maken we niet de vergelijking met andere grote gebouwen? Bv.
> stations. Mappen we "Gare Saint Lazare" of "Saint Lazare"? Ik zie toch bv.
> "Charleroi-Sud" en niet "Gare de Charleroi-Sud" en evenzo voor
> Antwerpen-Berchem en Antwerpen-Centraal?

Antwerpen-Centraal is voor een Antwerpenaar het "Centraal Station".
"Antwerpen-Centraal" is NMBS jargon vind ik :-) Antwerpen-Berchem is
Berchem-Staseh (aka Berchem Statie) in de volksmond.
En we spreken toch ook over het Noordstation of het Zuidstation, toch niet of
Noord of Zuid ?

En het is toch de Zimmertoren en niet Zimmer ?

Ook de website kerkeninvlaanderen spreekt over Sint-Pieterkerk en niet
Sint-Pieter, terwijl er bij hen totaal geen twijfel dat het over kerken gaat.

Mijn voorstel, zodat iedere zoekactie een resultaat zou opleveren:

short_name=X
name=Xkerk
official_name=Parochiekerk X
alt_name= (soms - bv. Sint-Baafkerk of Sint-Petruskerk voor resp.
Sint-Bavokerk en Sint-Pieterkerk). Probleem bij meerdere alternatieven.

BTW, het type kerk (kerk, kathedraal, basiliek) kan je ook nog eens aanduiding
in building=church/cathedral/basilica

Verder zie ik nog wel eens een afzonderlijke node met place of worship in het
kerkgebouw, typisch met de naam. Maar de naam slaat toch op het volledige
gebouw ?
Dus die voeg ik terug samen op het gebouw.

Dit is anders voor andere POIs, waar de naam van de winkel niet op het gebouw
slaat en/of de winkel slechts een deel van het gebouw in beslag neemt.

m.