> Bedankt Marc, voor het antwoord. Maar ik begin te begrijpen dat nieuwe, en
> oudere, mappers afhaken.
> Je doet moeite om veel zaken fatsoenlijk te mappen en uiteindelijk blijkt het
> verloren moeite.

Ik denk dat we misschien soms te perfect willen zijn. Veel "fouten"
kan je gemakkelijk corrigeren als je de data binnenhaalt in je eigen
databank voordat je ermee aan de slag gaat.
Die stap gebeurt wel niet voor de databank achter osm.org, maar wel
bij andere servers. Je hoort mensen al eens spreken over "LUA-scripts"
waarmee veel kan en waarmee zij data corrigeren/aanpassen voordat ze
de data echt gebruiken.
Dat vereist natuurlijk wel een data gebruiker die iets weet van OSM.
Ik heb al wel eens gedacht dat de internationale community een lijstje
zou kunnen aanleggen van zulke scripts.

m.