Últimament estic etiquetant cases de pagès per la zona de Borredà i
Berguedà en general, on hi ha moltes cases de pagès.
La tipologia és molt diferent. Parlo de les cases aïllades, unes més grans
i altres més petites, unes abandonades i altres no; unes en ruïnes i altres
més ben conservades.

De forma genèrica estava etiquetant building=yes i posar el nom correcte de
la casa, com a àrea, però vull fer-ho millor.

Mirant el tag 'Buildings' trobo:
building=yes
building=house no seria el més indicat per a cases de pagès, crec.
Tag:building=abandoned
Tag:building=farm
Tag:building=ruins

i després hi ha el

place=isolated_dwelling (que en català ho tradueixen com a casa aïllada)

El place=isolated_dwelling el suggereixen posar-lo en un node, però jo el
que faig és posar la casa com a àrea.

building=house no sé per què, em fa mala pinta posar-lo en una casa de
pagès (sobretot si està abandonada)

Potser el millor seria:
building=house + place=isolated_dwelling

i si la casa està en ruïnes o abandonada (però encara amb teulada):
building=abandoned + place=isolated_dwelling
building=ruins + place=isolated_dwelling

D'altra banda, els annexes de la casa principal els poso com
a building=farm.

El més important per mi és posar el nom correcte de la casa, doncs totes
les cases tenen el seu nom històric, i definir-ne el contorn.

Està bé? Alguna idea?
Joan Q