Tak kdyz jsem zkoumal jak nejak dostat osm data do mobilu, tak jsem
objevil tohle:

http://gpsmid.sourceforge.net/

Takova commandline aplikace a j2me midlet.
V podstate se tomu predhodi vyexportovana czechia a ono to vyrobi cca
7MB jar (ma-li nekdo zajem, muzu to nekam mrsknout, CVS verzi s
lepsimi pravidly), kde je cela CR (z cehos cca 200kb je kod toho
midletu, zbytek mapova data), ten se pak nahraje do mobilu a spusti,
je to narozdil od JOSM i na cele czechii dost svizne :)

Narocne je pak spis predzvykavani dat, kdyz jsem zkousel taky anglii
(84 MB zazipovany dump, cili cca 8x rozsahlejsi nez czechia) tak se
spotreba pameti vyhoupla nekam na 2.9 GB a trvalo to nekolik minut,
nez to vyplivlo 60MB jar.

Kdyz jsem to pak dale zkoumal, zjistil jsem, ze verze primo v CVS je o
dost schopnejsi (a kdyz se tam jeste pridaji nova renderovaci pravidla
vyhrabana z jejich bugtrackeru, tak to muze klidne zobrazovat i
budovy). Podporuje to i GPS (i kdyz tu zrovna v telefonu nemam, tak
jsem netestoval, musim se pohybovat po mape "rucne" nebo pomoci
hledani)

Hlavne je to GPL, takze mozna by do toho slo nejak pomerne jednoduse
doplnit pridavani nodu zpet do OSM - clovek zmackne na sve soucasne
pozici cudlitko, vyhodi mu to formular, vyplni tam nejake klice a
hodnoty a posle. Musel by se tam pak jeste pridalat uz jen dialog na
ulozeni jmena a hesla pro OSM a bylo by hotovo ... :)

Martin