zdravím,

mně to přijde docela dobré ... pár poznámek:

* přidal bych návrh výčtu typů, resp. všech vlastností; bylo by možné mít pro
stejnou trasu různé typy? (např. běžecké tratě vedené po "letním" pásovém
značení)

* rozdělení na segmenty bych nebral jako možnost, ale jako základní věc -
budiž jeden segment mezi každými dvěma sousedícími rozcestníky

* vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako vlastnost
segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na tom rozcestníku
reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek)
(pozn. čas na segment je potřeba rozlišit podle směru a typu - čas do kopce
bude jiný než z kopce, čas foot se bude lišit od času ski!)

(1) což se může lišit od uváděného času nebo vzdálenosti na segment - tam bych
jako super věc viděl, kdyby každý, kdo to projde, zaznamenal svůj čas, a
uváděl se průměr (a ještě nejlíp kdyby k tomu byly metainformace, podle
kterých by se to dalo dělit, jestli je to čas s batohem nebo nalehko atp.)

> Omlouvám se, že k tomu neřeknu nic podmětného, ale nejsem moc obeznámen s
> vývojem tagování turistických značek a tak, jak je to popsáno na uvedené
> wiki stránce, mi to příjde příliš zmatené, abych to pochopil.

na druhé čtení ... :-)

no, je fakt, že by to chtělo dobrovolníka, který popíše, jak to v praxi
naklikat

> Jelikož je však zmapování turistických tras v OSM pro mě velice důležité,
> chci se zeptat jaký je stav, tedy kolik je toho už zmapováno, a jakým
> způsobem chceme zmapovat zbytek? Předpokádám, že data nám nikdo nedá, na
> leteckých snímcích toho moc vidět není a GPS moduly v lese málokdy dostanou
> přesný fix (nehledě k tomu, jak zdlouhavé by bylo obejit značky v celé ČR).

s těmi GPSkami bych nebyl pesimista ... když můžou po lesích běhat geocacheři,
a je jim to dostatečně přesné, tak proč ne my

K.