zdar,

takový dotaz ... jak se zaznamenávají křížky a kapličky, co jich máme u cest a
v polích asi tak milion a jeden?

- přirozeně mě napadlo amenity=place_of_worship, ale tam
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Place_of_worship) nějak nevidím, jak je
to s rozlišením typu (ilustrační obrázek kostela a sdělení, že t...@h rozlišuje
mezi kostelem, mešitou a synagogou, aniž by bylo řečeno podle čeho, mě fakt
neuspokojuje ...)

jako další jsem našel wayside_cross a wayside_shrine, ale ani to mě
neuspokojuje, protože křížek tam je míněn jenom jednoduchý kříž, "shrine" je
popisován jako zděný křížek se svatým obrázkem ap., a kaplička jako taková,
tj. stavba, do které se dá vlézt (ale není uzavřená, není to vesnická kaple,
kde se káže), se projistotu neuvažuje vůbec ... navíc oboje to vypadá tak
nějak nepříliš podporováno ...

K.