Rad bych navazal na predchozi dotazy, protoze jsem v OpenStreetMap
taky zacatenik.

Jedna se mi predevsim o to, jak konkretne nektere veci kreslit do mapy
a jak je znacit.

Spolecna hranice ploch, plocha linie
Na mape jsem vypozoroval, ze pokud vede cesta napr. po kraji lesa, tak
nekde je to nakresleno jako dve linie, nekde jako jedna, kdy les a
cesta sdili hranicni body. Podobna situace je u dvou sousedicich ploch
napr. (zastavena oblast, les). Logicka se mi zda druha varinta a navic
pri jejim pouziti bych rekl, ze vyrenederovana mapa vypada lip. Je to
spravne? Jak to resit pokud sousedi dve linie (cesta, potok; cesta,
elektricke vedeni), kreslit je oddelene?

S tim souvisi dalsi otazka. Mnoho cest, ktere vedou lesem ho na mape
deli na dve casti. je spravny postup ten les spojit do jednoho?
Nevadi, ze takhle vnikaji hodne velke polygony?

Oznaceni cest residental/service/track/unclassified
Tady v tom mam trochu "bordel". Jsou typicke priklady, kdy je to jasne
(residenal - ulice ve meste, service - silnice v nejakem arealu atd)
Ale jak treba oznacit sterkovou cestu ktera ve 3 km na samotu, kde
stoji asi 20 domu? Unclassified, s dalsim tagem pro povrch? Nebo treba
track? Jak treba oznacit cestu, ktera vede ridce zastavenou oblasti -
co 100-200m jeden dum. Takovych cest je v okoli hromada a snazim se je
znacit tak nejak podle citu, ale nekdy si moc jisty nejsem. Navic
nektere tagy se mi zda duplicitni treba tracktype, surface a
smoothness. Smoothnes vystihuje cestu nejlip z hlediska jeji
pouzitelnosti ale poziti na mape jsem u nas snad nikde nevidel. Na
druhou stranu, pokud vim, tak renendery na smoothnes neberou nejak moc
ohledy. Takze polni cesta, kam klidne muzu osobakem bude stejne
vykreslena jako vypleta lesni cesta, kde budu mit problemy s 4x4.
Ktere z techle tagu pouzivat? Ani wiki v tohhle moc nepomuze.

Diky za rady.