On Sun, 14 Jun 2009 13:45:29 +0200, Milan Zamazal <p...@zamazal.org> wrote:

> Díky všem za odpovědi.  Vyplývá mi z nich následující shrnutí:
>
> - Chybějící kusy silnic, ulice, sítě ulic lze obkreslit z ortofotomapy
>   UHUL a/nebo katastrální mapy.  V případě ulic lze následně doplnit
>   čísla a názvy s pomocí Czechaddress.
>
> - Chybějící názvy ulic a sídel lze doplňovat na základě vlastní
>   znalosti, případně z jiných zdrojů, s dostatečnou obezřetností vůči
>   možnému vzniku chyb a záměn.

Samozřejmě jen ze zdrojů, u kterých je to licenčně v pořádku.

> [...]
>   nebo doplňovat v terénu.
>
> - Obzvláště vhodné je zabývat se dobře známými místy (okolí bydliště,
>   pracoviště, školy, chaty).  V těchto případech se také k člověku
>   obvykle dostanou informace jako že někde postavili novou ulici, most,
>   stezku, čističku, otevřeli/zavřeli/přejmenovali/přesunuli hospodu,
>   atd., takže je na takové zprávy možno promptně reagovat aktualizací
>   mapy.
>
> - Mapovat lze cokoliv, pokud by měly být řečeny nějaké aktuální
>   priority, tak to mohou být názvy ulic ve městech a dokončení silniční

Silniční síť by zmapovaná měla být celá (silnice I.-III. třídy), samozřejmě
oprava nedostatků je výtána. Chybí hlavně ulice v některých městech a vesnicích.
Na automatické doplnění názvů ulic z adresních bodů existoval skript, ale
nevím, jak to s ním v současné době je.
Taky pomůže tento nástroj: http://tools.geofabrik.de/osmi/

> Ještě mám doplňující otázky:
>- Evidují se jakékoliv výškové informace?

Existuje tag "ele", který značí nadmořskou výšku (u kopce, rozcestníku, atd.).
Potom existuje tag "height", který značí výšku objektu (věže, sloupu, apod.).
Vrstevnice jako takové se nemapují, a pro Cycle map jsou získány ze zdrojů NASA.

> - Josm je na mém počítači v některých směrech dost pomalé, např. přechod
>   mezi některými menu trvá až několik sekund.  To je normální, nebo se
>   mám pídit po závadě?

Některé činosti (posouvání mapy, apod.) v JOSM bohužel úplně plynulé nejsou,
ale u menu jsem se s tím myslím nesetkal.

Petr Dlouhý