Zdravím všechny.

Od posledního vlákna jsem na serveru provedl několik změn. První je změna
adresy serveru na [1].

Vícebarevné stezky se nyní rendrují přerušovaně, což si vynutilo zrušení
vykreslování místních a naučných stezek čárkovaně resp. čerchovaně, protože by
to vedlo k enormnímu nárůstu počtu pravidel. Jejich rožlišení je možné pomocí
"štítů" (ikon) podél cesty na větších úrovních. Dalším nutným zlem tohoto
řešení je, že pokud jsou stezky mapovány pomocí relací, je nutné vytvořit
zvláštní relaci pro každou změnu souběžnosti stezek. Tedy např: Pokud by
červená stezka šla po nějaký úsek souběžně se žlutou stezkou, je nutné ji
zmapovat nejméně dvěma relacemi - jednu pro úseky s pouze červeným značením a
jednu pro úseky s červeno-žlutým značením. Osobně to však mapuji třemi
relacemi - červený úsek - červeno-žlutý úsek - červený úsek.

V mapě se již rendrují rozcestníky domluveným symbolem. Zatím používám pro
dané pravidlo tag amenity=signpost, ale všimnul jsem si, že se i hojně používá
information=guidepost. Co se má tedy používat správně? Podle [2] první
varianta.

Na serveru již běží mod_tile a automatické aktualizace s denním intervalem.
Bohužel výkon serveru opravdu nedostačuje pro plnohodnotné vykreslování [3], a
tak jsem pro účely náhledu editací přidal i overlay vrstvu [4], kde jsou pouze
značky. Ta se vykresluje o poznání rychleji. Pokud možno používejte pouze tuto
vrstvu a plnou jen v nutných případech. Aktualizace se dějí z
downloads.geofabrik.de, takže by měly být zpožděny oproti OSM serveru o dva
dny, ale zatím jsem si to ještě neověřil. Vrstvy SQ a HQ jsou nadále
aktualizovány ručně a nepravidelně.

A jako vždy: Náměty, rady a připomínky jsou samozřejmě vítány!

[1] - http://opentrackmap.no-ip.org
[2] - http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Map_Features
[3] - http://opentrackmap.no-ip.org/default/
[4] - http://opentrackmap.no-ip.org/tracks/

--
Ing. Radek Bartoň

Faculty of Information Technology
Department of Computer Graphics and Multimedia
Brno University of Technology

E-mail: black...@post.cz
Web: http://blackhex.no-ip.org
Jabber: black...@jabber.cz