Čirou náhodou jsem narazil na docela podrobný rozbor, který potvrzuje moje
dřívější amatérské dedukce ohledně začlenění DIBAVODu.

http://www.isvs.cz/legislativa/patri-uredni-databaze-vsem.html

Velmi důležitá je podle mě pasáž:

"Pro upřesnění dodejme, že taková databáze může být úředním dílem i v
případě, že ji vytvořil soukromý subjekt (např. na zakázku). Zákon
nespojuje úřední dílo s otázkou autorství (tedy kdo ho vytvořil), ale s
otázkou, zda existuje či neexistuje veřejný zájem na vyloučení z
ochrany autorského zákona."

A konečně i naznačení, jakým způsobem by měly být všechny zakázky ze strany
úřadů zadávány:

"Subjekt, který databázi vytvořil, by měl vždy od povinného orgánu
dostat při zadání zakázky či při uzavírání autorského ujednání
informace o tom, k čemu bude dílo využíváno a z jakých zdrojů vychází
potřeba vytvoření této databáze."

Co teď brání kompletnímu importu DIBAVODu, případně UIR-ADR?

Martin Kokeš