Dne 30. října 2009 19:22 Martin Kokeš <sh...@typo3-hosting.com> napsal(a):
> Čirou náhodou jsem narazil na docela podrobný rozbor, který potvrzuje moje
> dřívější amatérské dedukce ohledně začlenění DIBAVODu.
>
> http://www.isvs.cz/legislativa/patri-uredni-databaze-vsem.html
>
> Velmi důležitá je podle mě pasáž:
>
> "Pro upřesnění dodejme, že taková databáze může být úředním dílem i v
> případě, že ji vytvořil soukromý subjekt (např. na zakázku). Zákon
> nespojuje úřední dílo s otázkou autorství (tedy kdo ho vytvořil), ale s
> otázkou, zda existuje či neexistuje veřejný zájem na vyloučení z
> ochrany autorského zákona."

> [...]

"Veřejný zájem je pojem neurčitý, je třeba ho vykládat a posuzovat
vždy znovu v každém jednotlivém případě. Při tomto posuzování se
střetnou dvě hlediska - veřejný zájem na vyloučení z ochrany a zájem
(právo) autora (v našem případě pořizovatele databáze). Vždy je třeba
pečlivě zvažovat, který zájem převáží."

Kdo z nas bude tento arbitr a pravne to prikryje? Neni lepsi zeptat se
gestatora databaze, zda nas nebude jednou zalovat?

PS: asi jste myslel UIR-ZSJ

hanoj