zdar a sílu,

> Jen tak je šance, aby se české trasy vykreslovaly i na hlavní stránce OSM,

otázka zní: a chceme (potřebujeme) to vůbec? - je šance, aby celosvětový
systém zvládl dobře u nás užívané značení?

> a vůbec byly použitelné i pro cizince.

hm, malá analogie: takže třebas mapy KČT jsou pro cizince nepoužitelné,
protože nepoužívají ten jeden správný_celosvětový_systém(tm)?

výše uvedené berme jen jako řečnické otázky ... já sám jsem samozřejmě pro co
největší ujednocení a kompatibilitu, ale ne za každou cenu lámat věci přes
koleno, řeší se tu co chvíli nějaká místní specifika, a uvádět takovýto návrh
tímto stylem mi přijde, řekněme, jaksi podivné ...

> V současné době se začíná rozšiřovat systém OSMC [1] tak, že je možné
> uvažovat nad tím, že to bude ten pravý systém pro celý svět. Je tedy
> namístě se ptát, jestli je to ten pravý systém, nebo jestli ještě chvíli
> nepočkat, než budeme někam přecházet.

pokud ony úvahy zakončíme rozhodnutím, že je to ten pravý systém, tak stále
nechápu, proč bychom na něj měli *přecházet*

přečetl jsem si http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:osmc:symbol odshora
dolů, a nic o celosvětově univerzálním systému popisu turistických tras tam
nevidím

naopak soustředil bych se na nadpis "Machine-Readable Description of Hiking
Path Symbols" a úvod popisu: "This renderer specific tag ..."

takže nakolik tomu rozumím, nejde o způsob, jak trasy popsat, nýbrž jak stroji
vysvětlit, co má vykreslovat

v tom případě ale nevidím význam náš systém tímto nahrazovat, ale naopak bylo
by dobré jej o osmc rozšířit - tedy pokud vůbec něco takového chceme používat;
jeví se mi principiálně nesmyslné řešit zobrazení na úrovni zdrojových dat
namísto stylu ... ale i přesto, je-li tu zájem, a je-li to cesta, jak se
"domluvit" s ostatními, jsem spíše pro to začít používat

K.