hanoj napsal(a):
> *** oni se doposud vyjadrovali neurcite, nebo spise zaporne, wikipedie
> data CSU pouziva

To je škoda (doufal jsem, že vzhledem k tomu, že je to na wikipedii, tak
by nemusel být problém ani pro OSM)... takže se jich tedy někdo kdysi
ptal přímo - jak je to dlouho? Možná by bylo dobré to zkusit někdy znovu.

> *** jak jinak chces oznacit cca 6000 obci a 15 000 mistnich casti
> nez systematicky z oficialnich udaju, ci jejich kombinaci.

Však ty oficiální údaje tam již jsou systematicky naimportované, nevidím
důvod aby se ta data ještě duplikovala v tagu place (který dle mého
názoru má vyjadřovat něco trochu jiného).
Děláme snad mapu toho, jak to skutečně na místě vypadá, ne jen další
úřední rejstřík, ne?
Osobně vidím dva hlavní problémy "strojového" překopírování
administrativního členění do tagu place:
a) tři vesnice, které z pohledu návštěvníka vypadají _velmi_ podobně,
budou v mapě zaneseny rozdílně - village, town, suburb.
b) oficiální městské obvody můžou být pouze očíslované části města,
navíc ty hranice ne vždy sedí s pojmenovanými oblastmi, které místní
znají, viz třeba zmiňované Pardubice [1]. Také v Praze by to znamenalo
smazat Malou Stranu, Staré Město apod. a nahradit je Praha 1 až 22.

Myslím si, že hodnota place se nedá dost dobře vycucat z nějaké úřední
tabulky (podobně jako spousta dalších dat v OSM), jednoduše je potřeba
vědět, jak to na daném místě vypadá.

Ještě k předchozímu argumentu s hledáním adres - engine, který používá
hlavní stránka OSM, by podle wiki [2] neměl mít vůbec žádné problémy
najít správně adresu nehledě na to, jestli se pro vesnice bez obecního
úřadu používá, nebo nepoužívá suburb. Kompletní import územního členění
ČR v tomto směru hledání velmi usnadňuje, příp. se to dá doladit pomocí
zmiňovaného is_in tagu.

[1] http://cs.wikipedia.org/wiki/Pardubice#M.C4.9Bstsk.C3.A9_obvody
[2] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Nominatim/Development_overview

Zdraví,