Ahoj,

2011/2/14 Jachym Cepicky <jachym.cepi...@gmail.com>:

> Z uvedeného vplývá, že to, že se něčemu říká "les" nebo "park" ještě
> neříká nic o tom, jakým atributem by bylo vhodné to označit.

To je mi jasné. Já osobně vidím dělítko v tom, že park je
architektonické dílo, tj. je vytvořen podle přesného plánu, kde co
poroste a neporoste, ten plán je nějak sofistikovaně promyšlený (tedy
ne všude smrky, jen na okraji řada dubů) a má primárně estetický účel.

Chápu, že zanedbané či zcela zpustlé parky (což některé zámecké jsou)
jde už od lesa poznat těžko, ale trochu znalý člověk tam alespoň
existenci původního plánu pozná. To naštěstí není případ Konopišťského
parku. Ten je udržovaný slušně, i když se od vzhledu před 100 lety
vzdálil už hodně.

> Např. "parkem" je označován lesní porost + louky
> v okolí Hostivařské přehrady

Pravděpodobně správně. Sice neznám detaily, ale pamatuji si, že když
jsem byl dítě, ty porosty tam byly čerstvě vysazené a zjevně tam
existoval alespoň nějaký architektonický návrh.

> Já bych se k navrženému připojil, ale poprosil bych, aby se při
> vykreslování "parků" a  "lesů" zohlednilo to, co je momentálně v
> katastru, protože to je tak říkajíc "ground truth".

Zohlednit se to může (a zohledňovat to budu), pokud to není ve zjevném
rozporu s realitou, což třeba lesy (či spíše přesný průběh jejich
hranic) často jsou.

Zdraví,

Marek