jzvc píše v Ne 10. 07. 2011 v 23:41 +0200:

> IMO by navigace mela brat v potaz uroven silnice => pokud jedu po
> dalnici, sjizdi se vzdy vpravo (samo v GB vlevo ...) , pokud jedu po
> hlavni (= prevazne silnici vyssi urovne, tak jet po ni dal = prevazne
> pokracovat rovne (i kdyz je to mirna zatacka) ...

Tady šlo o něco jiného - potřeboval jsem odbočit, a v datech OSM tato
odbočka vedla mírně vlevo a hlavní tah vedl ještě více vlevo. Navigace
tedy "správně" hlásila "Odbočte mírně vlevo."

Zrovna na této křižovatce vede cesta rovně po D11 k nákupnímu centru.
Chcete-li pokračovat po silnici vyšší třídy, musíte vpravo.

A jsou místa, kde se pruhy od sebe vzdálí a odbočka je vedena vlevo.
http://www.openstreetmap.org/?lat=50.108716&lon=14.272384&zoom=18&layers=M

> + samo to chce nejaky system pro znaceni podobnych krizovatek - ve stylu
> "tady zacinaji 4 pruhy, zcehoz dva prave jsou odbocovaci, ten uplne
> vpravo vede do kotehuhek, druhy zprava vede do prcic, dva leve jsou
> prubezne ..." - aby z toho navigace dokazala sesmolit a optimalne
> zobrazit schema krizovatky a navadet primo do spravnyho pruhu.

To by se hodilo. Jenže v OSM zatím tato data nejsou.

> BTW: Tohle rozhodne neni najezd na D8 ;D.

Oprava: D11.