Jan Dudík napsal(a):
> Medle by se měla spíš stanovit nějaká hranice počtu obyvatel, osobně
> bych byl pro 5000 s nějakou tolerancí (Pokud je město a je blízko
> 5000, dávat, pokud obec, a je blízko nedávat).

V zákoně o obcích je hranice 3000, ale třetina současných měst jsou
výjimky a naopak existuje cca 40 obcí, které kriterium splňují, ale
statut města nemají. Narazil jsem na zajímavé čtení [1], kde je v závěru
uvedeno:
> Pro vymezení venkovských obcí v ČR je jako nejvhodnější použití
> kritéria počtu obyvatel a stanovit limitní hranici pro venkovské
> obce na úrovni 3000 obyvatel. Jednak tím dojde ke sjednocení
> statistických ukazatelů s dikcí zákona o obcích a dále do takto
> pojímané kategorie jsou zařazeny i venkovské obce jižní a
> jihovýchodní Moravy, které často překračují starší limitní
> hranici 2000 obyvatel.

A jak tak nad tím přemýšlím, tak to asi skutečně bude nejlepší
kriterium. A na to, že se "zbytečně opakuje informace z tagu population"
říkám, že to není zbytečné - je třeba nějaké (byť primitivní) porovnání
sídel, které nemají uveden počet obyvatel. Navíc je to celé podobné
např. s tracktype=grade1-5, tady je taky "zbytečné" uvádět highway=track ;)

Petr Morávek aka Xificurk

[1] http://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6384068