Zdravím,

Zpřesnuji OSM v Praze pro routování cyklo, což zpravidla znamená také úpravy a
doplňování chodníků a křížení rušných komunikací. Na několika místech v Praze
jsem se setkal z vyznačením plochy náměstí highway=pedestrian, area=yes v
situacích, kdy jmenovaná plocha náměstí rozhodně není v celém rozsahu průchozí
pěší zóna (I.P.Pavlova, nám. Jana Palacha, Václavské náměstí pod Muzeem).

Na stránce http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dpedestrian jsem
našel poznámku, že se to může použít k pojmenování náměstí, příklady s fotkami
ale ukazují souvisle průchozí pěší zóny, a já ten tag taky tak zřetelně chápu.

Potíž je, že pro routovací algoritmy je stávající způsob zákresu matoucí.
routovače celkem logicky routují po hranách téhle arey. V místech, kde ta area
ohraničuje náměstí na vjezdu nepřekročitelné rušné komunikace (typu
Mezibranské), tedy routing vyhledá v reálu nepoužitelnou trasu.

Máte někdo nápad, jak to řešit? Jako správné mi přijde ořezat pěší zóny jen na
souvislé průchozí plochy. Už dřív jsem to v pár poměrně zřetelných případech
udělal. Ale koukám, že vyznačení celého náměstí pěší zónou bez ohledu na
dopravu uvnitř je tu zažitý postup, který má možná nějaké mně utajené důvody.

V.