> Od: "hanoj" <eha...@gmail.com>
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
> Datum: 17.12.2011 17:05
> Předmět: Re: [Talk-cz]highway=pedestrian: náměstí nebo pěší zóna?

>*** ono to souvisí s vývojem OSM. Dříve se např. mapovaly pouze
>samostatné chodníky a highway=pedestrian byl jediný způsob jak udělat
>na komunikaci plochu/náměstí (area=yes se nepoužíval). Možná se nyní v
>mapování OSM přechází z obrazu fyzického provedení (skutečnost) spíše
>na způsob provozu (funkce).

>*** když mapuješ celý globus touha po jednotné metodice je zpravidla
> [...]
:-) OK. Přesto bych se v téhle věci tohohle přístupu raději držel. Náměstí,
přes které vede čtyřproudovka, skutečně není pěší zóna. A byl bych možná i
nerad, kdyby se to tak v české OSM vnímalo. Považovat náměstí za pěší zónu v
místech, kde je přerušené hlavní silnicí, mi přijde pěkně ujeté.

>*** když se na ploše náměstí/pedestrian kreslí auto koridory
>residential/service, tak tam jde nakreslit i koridory pěší/cyklo, po
>kterých by se routovalo.
To beru, také to tak mapulu. Není to ale všude.

>*** jaký je rozdíl pro uživatele mapy mezi oblastí označenou B1, IP27?
Tam asi žádný. Potíž je spíš s areami, skrz které vede motorový průtah.

Abych ta náměstí neořezával, tak jsou asi dvě možnosti:
a) Ponechat area=yes, name="to a to náměstí" a dát pryč "pedestrian", pěší
částí náměstí udělat jako dílčí arey, cesty napojit na ně a routování po
hranicích pedesrian arey poenchat (nevylučuje se s možností prokreslit skrz tu
areu optimální průchody ani s hypotetickou možností routovat uvnitř arey plošně
mezi požadovaným vjezdem a výjezdem).
b) Ponechat "pedestrian", všechny náměstí propálit spojniemi a neroutovat po
hranách arey. Znamená prostrkat skrz všechny pěší zóny často umělé cesty.
Raději bych a).

V.