Ahoj Mirku,

On Tue 10-07-12 18:22:17, Miroslav Šulc wrote:
> [...]
> chvíli spíš bonus a v současnosti to nemá takovou prioritu.
>
> včera jsem si pročítal českou wiki k osm, ale nějak jsem z ní
> nepochopil, jestli jsou práce na českých mapách nějak koordinované nebo
> každý dělá to, co ho zrovna baví. stránka o progresu je asi dva roky
> stará, takže z ní jsem se toho moc nedozvěděl.
>
> jinak včera jsem zkoušel něco editovat v josm, nakonec jsem přidal názvy
> ulic ve třech městečkách, v jednom bylo dokonce potřeba i přidat nějaké
> ulice, takže základní mapování už asi trochu ovládám. mapy mě momentálně
> baví, ale je to jen hobby, není to moje práce.

Prima.  Mluvíc sám za sebe a podle toho jak OSM používám bych Ti doporučil
kreslení ulic.  Ulice samotné lze obtáhnout z ortofota nebo Bingu (případně i z
KM) a pojmenovat podle okolo ležících adresních bodů tam kde už proběhl import.
Například na českolipsku a mladoboleslavsku jsou adresní body hotové, lze z
nich snadno číst jména ulic tam kde jsou.

Nakonec pak obtáhni hranice obce jako "residential area", případně kde to
poznáš, označ průmyslové a zemědělské plochy.  Výsledkem bude mapa použitelná
pro navigace.

Dál se pak, pokud se rád touláš v přírodě, můžeš zapojit do mapování
turistických tras.  Na to je třeba vyrazit s GPSkou a foťákem do lesů a
posbírat potřebné informace.  Kdybys chtěl vědět víc, můžu vysvětlit.

> normálně programuju v javě (už moc dlouho).

Skvěle, můžeš přispět k vývoji nástrojů. :)

> s editací souvisí jedna věc, na kterou jsem včera narazil. v bělé pod
> bezdězem jsem zjistil, že některé ulice na mapě vůbec nejsou. mapy z
> katastru se mi ale nenačetly, takže předpokládám, že ta vrstva používá
> nové digitální mapy, které ovšem pro danou oblast ještě neexistují.
> nakonec jsem ulice maloval podle uhul ortofoto mapy (podle vyježděných
> polních cest a s pomocí jiných webových map, abych vůbec věděl, kde na
> orto mapě mám ty polní cesty), ale ta asi není úplně nejnovější.
> existuje nějaký lepší způsob pro malování ulic než ten uhul?

Nic lepšího, než ortofoto a satelitní snímky neznám.  Je zajímavé, že
katastrální mapa v Bělé chybí, měla by být všude.  Kde není nová digitální, je
ta stará ručně kreslená.

HTH,
        Libor