V tomhle ma Karel asi pravdu - hotove sluzby vetsinou cpou data nekam k sobe a kdyz jsi hodny, tak ti je i zpetne v nejake rozumne forme zpristupni.
Pokud to chces mit na vlastnich prostredcich, tak asi nic hotoveho nenajdes.

Nicmene je fakt, ze pomoci OpenLayers neni tezke na zaklade examplu udelat docela jednoduse funkcni aplikaci. Zakladni interakci (klikani, tahani, vyber bodu apod.) maji dobre nakodovanou. Ze strany DB pak musis udelat skript, ktery pro dany bounding box vrati v nejakem formatu, ktery umi OpL, data.