Ahoj,
Dne 20.2.2014 14:14, Václav Řehák napsal:

Dne 20. února 2014 12:33 Marián Kyral <mky...@email.cz> napsal(a):

Ještě přemýšlím, co budeme následně dělat se zjištěnými problémy, Chtělo by to nějak konsolidovat a následně hromadně nahlásit, ať se to nemusí dělat po jedné.

Myslíš chyby v RÚIANu? Nedělal bych si iluze, že to půjde v rozumné době opravit. Před 9 dny jsem hlásil na stavební odbor Mladé Boleslavi chybějící souřadnice zde:
http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/adresnimista/26713080 [2]

Dneska mi volala paní, že daná parcela (myslela asi budovu) má nějak omylem (prý možná už od války) přidělena 2 č.p. a on když tenhle bod umístí, tak se rozbije zas něco jiného. Takže nejdřív chtějí přes evidenci obyvatel obeslat všechny, kdo tu adresu někde úředně uvádí (škola tam má sídlo, možná někdo bydliště) a nějak to vyřešit. Aby se jí nestalo jako minule, že při smazání už zrušeného č.p. udělala z nějakých lidí úřední bezdomovce.

Prý jenom v MB se podobné problémy týkají možná 500 adresních míst. Tolik jen ke kvalitě dat v RUIAN, když budeme posuzovat nějaké konflikty s OSM.

Je mi jasné, že to nebude jen tak. Takže si pro začátek představuji nějakou stránku/dokument/wiki stránku, kde bude seznam všech problémů zjištěných při importu, jejich detailů a stavu (zjištěno/nahlášeno/vyřešeno). Když to bude pohromadě, tak budeme mít přehled, kolik toho je a podle toho pak případně dohodnout co s tím dál.

Jinak jak jsem psal, navrhuju sporné tagy (country, is_in) neřešit, případně se dají doplnit/smazat nezávisle na importu.

To bych už moc nerozebíral. Myslím, že minimálně u tagu is_in se prokázalo, že pokud na něm nějaký sw závisí, tak to bude jen nějaký lokální projekt. Zbytek světa is_in neřeší. Takže za mně smazat. Kdyby to fakt bylo potřeba, tak nebude problém tag zase vrátit. Doplnění dle ruain id nebude nic složitého.

Teď mně napadla ještě jedna věc. Neměli bychom mít u těch "problematických" adres nějaký tag, označující, že data v RUIAN nejsou korektní. Kdyby se třeba následně něco doplňovalo, tak aby se nedoplnily blbosti.

Mohlo by tam být třeba něco jako "ruian:bad" kde obsahem by bylo třeba číslo problému v tom seznamu výše.

ruian:bad=123

Marián

V.

Links: