Ahoj,

Dne Po 7. dubna 2014 21:59:21, Petr Kolomazník napsal(a):

> Díky, další dotazy :-):
>
> 1) v data.osm mám na jedné budově dva adresní body: chybný stávající +
> správný nový (z importu z RUIAN). Chci chybný stávající smazat. Mám jej
> kromě z data.osm smazat i ručně z OSM? Předpokládám, že pokud bude v
> data.osm chybný stávající adresní bod smazán, tak v rámci importu na OSM by
> zůstal na serverech OSM zachován. Nebo se mýlím? Příklad:
> http://osm.org/go/0J0Nrr8lF?way=89900078

není potřeba (je dokonce nevhodné) mazat na OSM serveru separátně. Co smažeš z
v editoru z data.osm, bude při nahrávání smazáno.

Před několika minutami jsem psal o podobné situaci Xificurkovi a zdá se mi, že
je to poměrně klíčová informace, tak ji zkusím popsat ještě jednou sem.

S data.osm se zachází úplně stejně, jako při jakékoli jiné editaci. Jediný
rozdíl mezi daty, staženými z OSM serveru a data.osm je v tom, že v data.osm
už jsou některé editace udělané dopředu od bota. Ty jen pokračuješ v editování
už rozdělané práce.

Princip je ten, že entity (body), keré v .osm souboru jsou, tam jen prostě
jsou a nic se s nimi nedělá. Aby se s nimi něco dělalo, je potřeba jim přidat
atribut action. Action může být create, modify nebo delete.

Jestliže tedy smažeš nějaký bod, projeví se to v datech tím, že tento bod bude
mít atribut action=delete. Při uploadu na OSM server se tato akce také
provede, tedy bod se smaže.

Mazat tedy nelze tak, že bod smažeš ze souboru v nějakém textovém editoru.
JOSM maže tak, jak jsem popsal - přidá atribut action=delete.

Nové body mají action=create, ty, které se mají změnit, mají action=modify.

> 2) v data.osm mám na jedné budově POI restaurace s (částečně) vyplněnou
> adresou (možná bylo původním záměrem doplnit POI restaurace k existujícímu
> adresnímu dobu) + správný adresní bod z importu RUIAN. Mám:
> a) zachovat stávající POI tak jak je, případně promazat chybné části adresy
> + zachovat správný nový adresní bod z RUIAN
> b) smazat z POI adresu - ta je již obsažena v adresním bodu o kus vedle +
> zachovat správný nový adresní bod z RUIAN
> c) sloučit POI s adresním bodem z RUIAN tak, aby byla zachována kompletní
> [...]

Na toto asi není jednoznačná odpověď. Řešení a.) se mi moc nezdá, protože
autor třeba chtěl, aby se při hledání restaurace zobrazila částečně i adresa a
smazáním tagů už se tak dít nebude.
Řešením b.) také docílíš toho, že u restaurace už nebude napsaná ulice či
číslo domu. Řešení c.) má nevýhodu v tom, že se nebude renderovat symbol a
název restaurace a zároveň číslo domu.

Tato situace je dost častá. Já to řeším tak, že nechám restauraci být, jak je,
a k ní nechám i nový bod z RUIAN. Jestli je to takto "správně", to nevím.
Nevýhoda je jasná - je tam jeden úplný a jeden neúplný bod s addr:.

--
Petr