Zdravím,

včera jsem si všiml „chybějících tramvajových kolejí“ na mapě Prahy a po
chvilce pátrání mám dojem, jako by se dost zásadně změnilo vykreslování
standardní vrstvy na OSM, což má za následek prakticky totální rozbití
tramvajových tratí na mapě.

Pokud se nepletu, odjakživa se tramvaje na silnici kreslily normálně do
jedné cesty otagované zároveň jako highway=* a railway=tram. [1] Ale teď se
mi zdá, že se z takové kombinace černá čára reprezentující tramvajovou trať
vypařila. [2] V Brně jsem si na jednom místě všimnul nově zakreslené [3]
_druhé_ cesty (se stejným průběhem), přičemž highway=* zůstane na jedné
cestě a na novou cestu se vydělí railway=tram. [4] To, zdá se, způsobí
správné vykreslení.

Takže: Změnil se doporučovaný (tedy, jediný funkční) způsob tagování? (A
cíleně, nebo nějakým omylem ve stylech?) Bylo o tom někde informováno (či
dokonce diskutováno)? Ví případně Mar4s, který to v Brně „opravoval“, o tom
něco, nebo jen metodou pokus/omyl našel způsob, jak to změnit, aby se to
vykreslilo jako dřív? Nebo je všechno jinak?

-- Petr Kadlec / Mormegil

[1] Zcela namátkou: http://www.openstreetmap.org/way/131565891
[2] Povšimněte si příšerného vzhledu křižovatky http://osm.org/go/0J0lH1vtQ,
kde zůstaly vidět jen koleje nevedoucí po silnici.
[3] http://www.openstreetmap.org/changeset/24701510
[4] http://www.openstreetmap.org/way/297357661