On 08/19/2014 12:49 AM, Michal Pustějovský wrote:

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jan Martinec <j...@martinec.name>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 18. 8. 2014 23:02:27
Předmět: Re: [Talk-cz] Změna ve vykreslování tramvají na silnici (?)

     > *** myslím, že v tomto vlákně nejde o 2(3) paralelní way, ale o 2 way
     > na identických nodech.

    Pořád tomu nerozumím: přesto, že oba způsoby jsou možné ("doporučuje se
    ten se zvlášť cestami"? to jsem na wiki nenašel, možná špatně hledám), a
    ten současný není chybný v ničem jiném, než že ho teď nejběžnější
    renderer zobrazuje blbě, tak je potřeba ho předělat, aby se to v mapniku
    renderovalo pěkně? Jak tahle práce navíc _není_ úprava pro konkrétní
    renderer, a k čemu ještě _dalšímu_ je to dobré? Fakt netrollím a snažím
    se to pochopit, ale nedaří se mi to. Nebo tomu rozumím blbě a mapnik je
    nějak výjimečný?

    Koukám na pražskou tram síť, a možná by si zasloužila přemapovat _v
    místech, kde vede odděleně od silniční_, zejména u zastávkových ostrůvků
    (jeden příklad za všechny: "Švandovo divadlo"); to je ale úplně jiný
    šálek červů než "překreslíme 150 km tratí, a budeme doufat, že se
    vývojáři mapniku zítra nevzbudí s dalším Geniálním Nápadem, který si
    vyžádá opětovné přepracování."

    (Pokud už to bude někdo mocí mermo přemapovávat, nestálo by za to
    zmapovat každou kolej zvlášť? Zrovna v Praze by to neměl být až takový
    problém, drtivá většina tratí je dvojkolejná...)

Lze to najít tady: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:railway%3Dtram

Pozor, to není pouze o renderování v mapniku. Důvodů je více. Jednak mi přijde
jako zbytečně nepřehledné mít cesty klidně s 15 tagy a členy 10 dopravních
relací, když je můžeme rozdělit na dvě cesty s polovičním počtem. Navíc jak
jinak chcete vyřešit společné tagy, jejichž hodnoty bývají pro silnici a
železnici jiné? Jedná se zejména o maxspeed, ale určitě by se našly další.
Zavádění různých "maxspeed:railway" atd. je cesta do pekel, kterou nikdo
nepoužívá. Viz ITO Map.
Nojo, relace, to dava smysl - diky za objasneni.

Individuální kojele klidně mapovat můžete. Ale varuji Vás, je to hrozně pracné.
Navíc u tramvajových kolejí vyvstávají problémy s tím, že pokud jsou vedeny
uprostřed silnice (což je u nás pravidlem), tak byste měl oddělit jednotlivé
směry jízdy po silnici. A k nim přidat oneway, upravit lanes. A upravit pěkných
pár relací, nedej bože zákazy odbočení. Přijde mi jednodušší prostě použít
"tracks=2". Ale proti gustu...
Podivam se, jak moc je to aktualni (prazsky) problem; je pravda, ze mapovat dve oneway a pres ne oneway track mi pro pripad "jeden pruh tam, jeden pruh zpatky, sdilene s tramvaji, oddelene pouze vodorovnym dopravnim znacenim" mi pripada nevhodne.

Honza Piskvor Martinec