Dne 28.8.2014 23:55, Petr Vozdecký napsal(a):
> Zdravím vespolek,
>

> už jsem to chtěl napsat dříve, je to tak jak píše Petr Souček - za
> oficiální název nelze v žádném případě brát nějaké slovní spojení
> odpovídající (jakýmkoliv) pravidlům. Nelze tedy postupovat cestou
> univerzálního skriptu, který sjednotí názvy do "správných" tvarů.
> Historický vývoj místních názvů i neuvěřitelná lidová tvořivost místních
> zastupitelstev jsou autory mnoha fantaskních názvů, které jsou přes
> svoji "originalitu", zmatečnost a jazykovou nesmyslnost skutečnými
> oficiálními názvy.

> [...]

Ahoj,

zrovna těchto obskurních názvů s ulicí na začátku jména v RUIAN moc není:

 ulice Čoupkových        | Brno
 ulice Kosmonautů        | Brno
 Ulice práce             | Ústí nad Labem
 ulice 1. května         | Brno
 ul. Města Lwówek Śląski | Chrastava
 UL. SNP                 | Letohrad
 ul. 5. května           | Klatovy
 ul. 9. května           | Blučina

"Problém" je hlavně s náměstími, nábřežími a třídami.

Petr

PS: Pořád se nemůžu se rozhodnout, jestli u mě vyhrává cenu za
nejpodivnější název polština v oficiálním názvu, nebo "UL. SNP" ;-)