> Bylo by dobry nejaky reseni, ktery funguje.... Nejlepsi by bylo, kdyby
> se ortofoto "samo" zobrazilo se spravnou kalibraci.

V JOSM tohle reseni "skoro samo" existuje a bylo by dobre, aby ho fakt
uz lidi zacali  pouzivat systematicky... Fakt mam obcas pocit, ze nejhorsi
v OSM komunite je nedostatecne sireni informaci o tom, co uz je k dispozici
a jak to pouzit.

1) Existuje databaze offsetu pro WMS/TMS zdroje jako plugin do JOSM:
   http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Imagery_Offset_Database
   Umi to pracovat i s kalibracnimi geometriemi... nicmene i jen prace
   se samotnymi offsety obrazku je jednoducha a velmi uzitecna.
   http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Using_Imagery

2) Kalibrace se da proves bud pomoci GPS stop - pokud je jich nabrano
   v OSM dost v obou smerech silnic nebo na uzkych cestach, tak staci
   pouzit GPSBlam plugin a zacit prumerovat...
   http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/GPSBlam
   Staci si elipsami nachytat dve kolme casto jezdene cesty a hura...
   Jedine, co tomu dela dost nedobre, je kombinace stop s ruznymi
   intervaly zaznamu, typicky kdyz pouzivam 10Hz a 1Hz GPSky - protoze
   pak to ma tendenci brat vazneji ty 10Hz kvuli tomu, ze maji vice
   bodu. Ale rozhodne lepsi jak nic. A o duvod vic sdilet do OSM
   sve stopy - i kdyz treba furt dokola clovek jezdi jednu a tutez trasu.

3) Ke kalibraci lze castecne pouzit i starou dobrou sedivou UHUL
   ortofotomapu, pokud je k dispozici - casto byvala zkalibrovana
   lip nez Bing...

Takze kalibrujte, sdilejte a pouzivejte! :)

Petr