---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Holub <ho...@ics.muni.cz>
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 2. 12. 2014 1:58:04
Předmět: Re: [Talk-cz] Posunutá mapa?

"> > Záleží, jaký editor byl použit. Mám pocit, že ID a Potlach posunutí

> Bylo by dobry nejaky reseni, ktery funguje.... Nejlepsi by bylo, kdyby
> se ortofoto "samo" zobrazilo se spravnou kalibraci.

V JOSM tohle reseni "skoro samo" existuje a bylo by dobre, aby ho fakt
uz lidi zacali pouzivat systematicky... Fakt mam obcas pocit, ze nejhorsi
v OSM komunite je nedostatecne sireni informaci o tom, co uz je k dispozici
a jak to pouzit.

1) Existuje databaze offsetu pro WMS/TMS zdroje jako plugin do JOSM:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Imagery_Offset_Database
Umi to pracovat i s kalibracnimi geometriemi... nicmene i jen prace
se samotnymi offsety obrazku je jednoducha a velmi uzitecna.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Using_Imagery
"

No nainstalované to mám, ale ještě jsem to moc nezkoumal. Jak si to poradí s
vesnicí, kde každá půlka je posunutá jinam? Bude se to automaticky
přizpůsobovat, podle toho kam mapu posunu?

"
2) Kalibrace se da proves bud pomoci GPS stop - pokud je jich nabrano
v OSM dost v obou smerech silnic nebo na uzkych cestach, tak staci
pouzit GPSBlam plugin a zacit prumerovat...
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/GPSBlam
Staci si elipsami nachytat dve kolme casto jezdene cesty a hura...
Jedine, co tomu dela dost nedobre, je kombinace stop s ruznymi
intervaly zaznamu, typicky kdyz pouzivam 10Hz a 1Hz GPSky - protoze
pak to ma tendenci brat vazneji ty 10Hz kvuli tomu, ze maji vice
bodu. Ale rozhodne lepsi jak nic. A o duvod vic sdilet do OSM
sve stopy - i kdyz treba furt dokola clovek jezdi jednu a tutez trasu.
"

Díky, tohle mne ani nenapadlo a přitom to je logické ;-)

"
3) Ke kalibraci lze castecne pouzit i starou dobrou sedivou UHUL
ortofotomapu, pokud je k dispozici - casto byvala zkalibrovana
lip nez Bing...
"

Šedivá ortofoto mapa má bohužel výpadky = skoro nikdy mi nefunguje :-(

Ale je ještě jedna možnost. LPIS pole jsou dle všeho kresleny dle barevné
ortofotomapy, takže by, s trochou snahy. mělo jít kalibrovat podle nich.
Mrknout na ruian.poloha.net, zapnout ortofoto a lpis vrstvy, kouknout, kam
konkrétní pole zasahuje a pak stejně napasovat i Bing.

A mohlo by to jít i bez barevné ortofoto mapy. Stačí kalibrovat dle dír na
stožáry vysokého napětí (pokud jsou na Bingu vidět).

Marián

"
Takze kalibrujte, sdilejte a pouzivejte! :)

Petr