---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Vejsada <o...@propsychology.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 6. 3. 2015 20:18:05
Předmět: [Talk-cz] Vykreslování turistických tras (Re: semestralni projekt -
napady)

"Ahoj,

Dne Pá 6. března 2015 19:30:32, Ladislav Laska napsal(a):

> pokud vím, mapnik (snad ani nic jiného) neumí renderovat slušně turistické
> značky (například jako v mapách kčt..). To co jsem zatím viděl, ať je to
> poloha.net, waymarkedtrails, nebo něco jiného, všechno to kreslí v jedné
> lajně, když je značek více, tak je to střídá, a co je nejhorší, pokud je
> nějaká méně kvalitní cesta, informace o její kvalitě tím občas zanikne
(tj.
> vyrenderuje se jenom značka, ale už nepoznám, jestli je to track nebo
> path). Jako příklad jsem si všimnul zrovna nedávno zelenou turistickou
> procházející Javorníkem nad Veličkou.

a jak by se to mělo zobrazovat? Jako 3 čáry vedle sebe, jako to má/měl
Seznam?

"

A cykloserver [1] a papírové mapy taky. Teď jsem si to ověřil ;-)

[1] http://www.cykloserver.cz/cykloatlas

Ony jsou tři (hlavní) způsoby:

1) trasa je vykreslena přímo do podkladu (nebo se tak chová) - v tom případě
je ideální způsob papírových map - tedy vedle cesty.

2) trasa je součástí podkladu, ale je částečně průhledná, takže lze rozlišit
typ cesty pod ní.

3) trasa je součástí překryvné vrstvy která jde skrýt. V tom případě může
trasa cestu překrývat. Co je pod tím se dá jednoduše zjistit vypnutím
volitelné vrstvy.

Osobně jsem pro varianty 1) nebo 3). Ta dvojka je taková divná a nemůžu si
na ni zvyknout.