Ahoj,

na Androidu nedám dopustit na Locus Pro (free verze je s reklamou), ktery
uz pouzivam dlouha leta. Je to appka mnoha možností:  Záznam trasy do GPX
umí, včetně možností  pojmenovaných waypointů,  fotek a obecně příloh k
waypointům, automatický upload dokončené trasy na Dropbox/GDrive/etc,
dlaždicové/WMS/offline dlaždice/offline vektorové mapy (MapsForge), možnost
mapu/waypointy i naklikat ručně, plnohodnotná tvorba a editace stop, grafy
k záznamům  (rychlost/čas etc), import/export GPX/KML/atd., integrace s
jinymi mapovymi aplikacemi (ČÚZK info, Vespucci, GStreetView),
online/offline routing (BRouter), stínování mapy  a vyskova mapa přes SRTM,
OSM Notes, a zajisté ještě X dalších věcí, které nevyužívám.

Co neumí : Google mapy (jen jako integraci s appkou), ortofoto jen ČÚZK.

Export GPX rovnou do OSM jsem nehledal - třeba  to umí, nevím.

HPM