Dobrý den,

dostal jsem od správce serveru https://bohosluzby.cirkev.cz/
(který sdružuje data o bohoslužbách od všech českých diecézí)
seznam všech katolických kostelů v českých s jejich souřadnicemi
a jednoznačným identifikátorem. Původně jsem chtěl získat
přístup přímo do jejich databáze, ale to mi odmítli s tím, že
změny jsou příliš časté a také jim vadilo, že nemají organizaci
kterou by si mohli smluvně zavázat k updatování. Na druhou
stranu, ve chvíli, kdy máme GUID, tak existuje jednoznačné
mapování https://bohosluzby.cirkev.cz/kostel/GUID, které
odkazuje na stránku kostela se všemi údaji (stránka je
responsive, takže funguje i v mobilu), takže mám-li takovýto
záznam v tabulce:

    Guid:           73E95D92-EACA-4ADF-9AA2-4B7DFF49C75E
    NAME:           farní kostel Proměnění Páně
    Location:       49.4146025N, 14.6581681E
    Latitude:       49.4146025
    Longitude:      14.6581681
    Obec:           Tábor
    CastObce        Tábor

URL
https://bohosluzby.cirkev.cz/kostel/73E95D92-EACA-4ADF-9AA2-4B7DFF49C75E
vede na stránku s údaji o tomto kostele v Táboře.

Takže předpokládám, že nejlepší cestou je jednak přidat do
nějakého ad-hoc attributu (něco jako máme ref:ruian:*) ten GUID,
a jednak bych pouvažoval jestli by výše uvedené URL nebylo dobré
přidat jako standardní URL kostela (v attributu website). Tiše
si také myslím, že úspěšné začlenění těchto dat do OSM by
vylepšilo úroveň důvěry v OSM ze strany církve, takže by bylo
možné nějak dále pokračovat ve spolupráci.

Představoval jsem si algoritmus nějak následně, ale dříve nežli
vůbec budu uvažovat o provedení nějaké práce, natož o emailu do
impo...@openstreetmap.org poprosil bych o feedback (případně
o navrhnutí nějakých nástrojů, kterým je toto možné realizovat;
profesionálně jsem programátor v Pythonu, takže to by mi
vyhovovalo nejvíce, ale jsem ochoten se přizpůsobit).

1) ze vstupního seznamu vyber jeden záznam
2) najdi v OSM bod se zadanými souřadnicemi (zde
http://www.openstreetmap.org/search?query=49.4146025N%2C%2014.6581681E#map=19/49.41460/14.65863&layers=N,

který nalezne
http://www.openstreetmap.org/#map=19/49.4146025/14.6581681 )
3) najdi ve vzdálenosti (řekněme) 100m od daného bodu všechny
   objekt amenity:place_of_worship (zde
   http://www.openstreetmap.org/way/29201935)
4) jestliže je nalezen a jestliže name odpovídá názvu ze seznamu
   (funkce „odpovídá“ může obsahovat nějakou normalizaci,
   expanzi sv. na regexp svat[ýá] nebo něco podobného), tak ho
   přidej spolu s jeho OSM ID do seznamu k přidání
5) jestliže žádný objekt není nalezen (nebo name nalezeného
   objektu neodpovídá názvu ze seznamu), přidej záznam do
   seznamu nenalezených objektů.

Seznam nenalezených objektů je potom asi třeba projít ručně
a problémy vyřešit, ale doufejme, že seznam nebude moc
gigantický.

Následný import seznamu k přidání by probíhal asi takto:

1) vyber jeden záznam
2) k objektu OSM ID přidej ref:czrkckostel:guid rovno GUID
   atributu ze seznamu
3) pokud atribut website v OSM je prázdný nebo je jeden ze
   generických (zejména URL z https://katalog.apha.cz/web/,
   která jsem do OSM přidával ručně), nahraď ho URL
   https://bohosluzby.cirkev.cz/kostel/${GUID}.

Souhlas se začleněním seznamu do OSM mám (minimálně v emailu).

Co vy na to?

Hezký den,

Matěj

--
https://matej.ceplovi.cz/blog/, Jabber: mc...@ceplovi.cz
GPG Finger: 3C76 A027 CA45 AD70 98B5  BC1D 7920 5802 880B C9D8

Monday, December 9th. We skip the bus tour of Stockholm to attend
the economics lecture. Our guest status is again good for front
row seats.  We hear about the theory of auctions. There are
integrals and derivatives. It's like physics except physics
works.