Tak z
http://www.gisportal.cz/2015/02/jak-statni-urad-podnika-nazor-z-praxe/

mi vyplyva, ze CUZK orotofoto mapy nakupuje od firem provadejicih snimkovani.
Coz se ale muze v budoucnu zmenit.

Tedy pravdepodobne je sam CUZK vazan nejakou licencni smlouvou.
A potom dle par. 14a, odstavec (3) a odstavec (4)

(3) Podmínky poskytnutí informace v licenční nebo podlicenční smlouvě
(dále jen "licenční smlouva") musí umožňovat další užití informace
žadatelem v souladu se žádostí, pokud tento zákon nestanoví jinak.
Licence nebo podlicence (dále jen "licence") se poskytuje jako nevýhradní,
s výjimkou případů podle odstavce 4.

(4) Povinný subjekt může poskytnout výhradní licenci pouze tehdy,
je-li výhradní licence pro další šíření poskytované informace
nezbytná a je-li to ve veřejném zájmu. Poskytne-li povinný subjekt
výhradní licenci podle věty první, přezkoumá alespoň každé 3 roky
trvání důvodů, na základě kterých byla výhradní licence poskytnuta;

Tedy CUZK si nejak zduvodni, ze nemuze poskytnou licenci nevyhradni
(jinymi slovy public domain), a poskytuje licenci vyhradni.

Dodal bych, ze uziti (dle odstavce (3)) neni sireni. Tedy vyhradni
licence umoznuje uziti, ale nikoliv dalsi sireni (ani sireni odvozenych del).

To ze CUZK orotofoto mapy zaroven sam zverejnuje na webu asi nebude relevantni.
Zejmena, pokud ma u toho napsane podminky pro dalsi sireni/vyuziti.

Pravnik nejsem.

Pokud by nekdo napsal zadost, ktera by pozadovala data specialne
pro dalsi sireni/tvorbu odvozenin a jejich sireni, asi by byla
zajimava cast odstavce (3)

... musi umoznovat dalsi uziti informace zadatelem _v souladu se zadosti_...

Martin Hejna