Máš dost paměti pro Javu? Pokud jsi pod Windows, skus spustit z příkazové
řádky - zůstane ti otevřené okno na pozadí, kde je vidět, co tomu drhne,
resp. co zrovna JOSM dělá. Podle mého něco nestíhá, a jako první bych
podezřívala tu paměť. Občas tam probíhají chybové hlášky, které JOSM jinak
ignoruje a normálně běží dál.

Pokud by to byly jenom vynechávané dlaždice na pozadí, bylo by dobře
pročistit nakešované dlaždice, ale to se ukazuje trochu jinak, nebo to, že
nestíhá stahování na pozadí - což je často můj případ.

Majka