Dne 22.5.2017 v 00:14 Jan Martinec napsal(a):

    Na druhou stranu je to ale nekonzistentní ("Dolní Lhota, nám." vs.
    "Horní Lhota (nám.)" vs. "Prostřední Lhota nám.")

Ano. Můžeme se nad tím pohoršovat, ale svět, který mapujeme, nezapadá do Backus-Naurovic normálních forem, musíme fungovat s vědomím jeho nekonzistence.

    a např. tady se píše, že zkratky na směrových tabulích by se
    používat určitě neměly:
    https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:destination#Value
    <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:destination#Value> - Už
    jsem takhle opravil všechny možné "Uh. Hradiště" a "Jablonec n.
    N." atd. Je nějaký důvod, aby to u rozcestníků bylo jinak?

A zase ten soulad s realitou: ani v rámci pražského Městského Okruhu, který jsem za poslední týden párkrát projel, to není konzistentní: Ústí n.L., Ústí n.Lab., Ústí nad Labem - všechno máme, jak se to zrovna vešlo na ceduli. V okamžiku, kdy jedu podle navigace, očekávám, že mi ukáže "odbočka bude značena *přesně takto*," i když je to třeba v rozporu s PSJČ a wiki a kdečím ještě: v tu chvíli jako uživatel řeším tři věci, nechci a nepotřebuju ještě přidat kognitivní zátěž "je Uh.Hradiště na ceduli totéž jako Uherské Hradiště v navigaci?", i když místním je to Přece Jasný.

Navigace by ti neměla napsat, že máš odbočit na Uh. Hradiště - ten cíl na té ceduli vůbec nemusí být. A nebo tam bude jinak, protože se mezitím změnila cedule. Tohle prostě neuhlídáme.

Správná navigace by to měla říct, odbočte vlevo na silnici I/67. To se tak často nemění a pokud ano, tak je větší šance, že se to změní i v OSM. A taky to není závislé na tom, jaké cíle se rozhodnou na ceduli vyjmenovat.

Si takhle člověk jede na Bratislavu a těsně před Bratislavou mu ta Bratislava z cedule zmizí - zažil jsem.

Marián

Zdar,
Honza Piškvor Martinec

-- Michal Fabík