Narazil jsem jinde na diskuzi ohledne toho, jaké ulice si na Kladně vybrala GPS pro naplánování trasy. I zjistil jsem, že tam kromě průjezdních silnic první, druhé a třetí třídy jsou všechny ostatní ulice značeny pouze jako "residental". GPS s pak pochopitelně přednostně bere ty průjezdní ulice, a do pro ní obyčejných uliček se jí nechce.

Sám jsem neměl moc jasno, jak se tohle řeší, tak jsem se zkusil samovzdělat. Ale narazil jsem na nedokonalosti v naší dokumentaci.

Rychle jsem po vzoru Prahy pochopil, že hierarchie významu ulic se dá udělat použitím značek na sekundární a teriální silnice, ačkoliv se o skutečné silnice druhé a třetí třídy nejedná!

Tato možnost je správně zmíněna až tady: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:highway=tertiary

Nicméně u vyšší kategorie už o tom není ani zmínka: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:highway=secondary

Jsme ve shodě, že se to tak má dělat, doporučovat uživatelům, a zmínit to i u té sekundární silnice?

Díky, L.