Proč o ban? Snad se o tom právě bavíme, abychom předešli edit waru.
TL;DR: Pandořina skříňka, neotevírat!

- Jinak teda jo, "většinový úzus mapperů se stane správným" je myslím jeden z principů OSMapy - od hledání konsenzu je tu wiki i konference. Kdo by to měl rozhodovat? Měli bychom žádat o souhlas s publikováním každé jednotlivé budovy z katastru? Jak ověříme, že žádá opravdu vlastník? Jak ověříme, že...atakdále; miliarda problémů, která vyleze, jakmile přestaneme *mapovat* realitu, a začneme ji *diktovat*. - Mně naopak připadá s-cestná ta myšlenka "protože svět je ošklivý a nelogický, nebudeme opravovat svět, ale zamalujeme jeden jeho popis mejkapem" - tady si to nepřeje ten, že po cestičce chodí lidi, támhle si to nepřeje onen, že mu hospoda dělá bordel pod okny, chodí tam divný lidi, a ať ji OSM nepropaguje (protože existence POI je propagace), zítra přijde třeba SŽDC, že zakreslená železniční síť může pomoct terorismu, pozítří smažeme Kroměříž, protože se nelíbí olomouckým? Tohle je cesta do pekel - dlážděná dobrými úmysly, ano, ale pro naplnění těch úmyslů by bylo potřeba zahodit základní principy OSM; tohle jsem našel na wiki:
"
Když máte pochybnosti, tak také zvažte "pravidlo co je vidět v terénu": mapujte svět tak, jak může být pozorován někým, kdo je na místě fyzicky přítomen.

Nemažte žádná data, pokud ovšem nevíte jistě (nebo máte vážný důvod věřit), že jsou nesprávná.

"
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Jak_mapujeme

- Naopak, *právě tenhle přístup* "tobě jo a tobě ne" mi připomíná cenzurní praktiky - "sice to tam je, ale je to ideologicky nevhodné, budeme to tedy tutlat, tím se to vyřeší." Navíc, pokud začneme cenzurovat OSM (kdo dostane červenou cenzorskou tužku? a jen v ČR? podle jakých kritérií? jak dlouho bude platit ta "odůvodněnost"? co s lidmi, kteří budou mapovat bez ohledu na cenzurní komisi? kdo by hlídal hlídače?), neodeženeme uživatele třeba ke Googlu? ("Sice jsou někde méně přesný, ale nechybí jim celý kusy mapy").

Neboli: mapujme co je, pokud se tam nemá jezdit, otagujme *=no, ale cenzurou si naběhneme výhradně na vlastní vidle.

Zdar,
HPM