Ahoj.
Nemám potřebu ničemu dělat reklamu. Ale napíšu pár svých postřehů. Mám
Garmin Oregon 400t. Dnes už je to obstarožní kousek. Funguje 10 let!
Používám ho výhradně s mapami z OSM. Navigoval mě _mnoho_ tisíc
kilometrů po Evropě autem. Zvládnul i hrubší zacházení v horách, zimu,
déšť i horko za čelním sklem. Proto bych znovu koupil Garmin a nejspíš
Oregon.

+ Pod linuxem lze připojit jako mass storage.
+ Data lze vkládat na microSDHC kartu.
+ Dokáže přečíst GPX soubory.
+ Pro převod z GPX do POI funguje gpsbabel.
+ Lze použít mapy vygenerované z OSM. Např.: http://garmin.openstreetma
p.nl/
+ Data ukládá do GPX.
+ Používá 2 standardní AA baterie nebo akumulátory. Slibovaných 16
hodin dá, při částečném používání v autě vydrží déle.
+ Rezistivní displej lze snadno ovládat i v rukavicích.
+ Voděodolná.
+ Kompas.
+ Barometrický výškoměr.
+ Bezdrátová technologie ANT+ (sdílení dat mezi dvěma přístroji, čtení
dat z čidel).
+ Funkce průměrování waypointu v čase.
+ Intuitivní, ergonomické ovládání.
+ Ovládání na dotykovém displeji je mnohem rychlejší a pohodlnější, než u GPS
bez něj.

- Na microSDHC kartě může být jen FAT32, který má limit velikosti
souboru 4 GiB, tam se lecjaká větší mapa nevejde.
- Konektor miniUSB už není úplně standardní.
- Pomalý přenos přes USB (lze vyřešit nahráním objemných dat přímo na
kartu).
- Nemá hlasovou navigaci, pouze pípá.
- Horší čitelnost displeje na slunci.
- Softwarové omezení pro počet waypointů (stačilo).
- Softwarové omezení pro délku tracklogu (starší track ukládá do složky
Archive, takže o data nepřijdete).
- Softwarové omezení pro počet rout (stačilo).
- Nepovedlo se mi číst přímo NMEA věty (realtime tracking).
- Aktualizace firmware před mnoha lety pouze z Windows.
- Nenašel jsem návod na vytvoření Custom Maps pod Linuxem. https://www.
garmin.com/us/products/onthetrail/custommaps

Novější verze mají čitelnější, ale kapacitní displej. Tříosý kompas. SW
omezení na waypointy/tracky/routy je volnější. Fotím a poznámky
nahrávám na foťák, vyloženě nechci, aby GPS měla foťák.

Zajímavá by byla GPS, která by data uchovávala zašifrovaná. Při ztrátě
by nebylo možné přečíst tracklog, waypointy, atd. A pro OSM by byla
zajímavá funkce, kdy by se tracklogu dala přiřazovat metadata - teď jdu
po nezpevněné komunikaci grade 4, teď jdu po schodech, apod. Ale tohle
asi žádné GPS zatím neumí.

Zkoušel jsem používat mobilní telefon, ale ergonomie je někde úplně
jinde. Na samostatnou GPS telefony absolutně nemají.
Martin