Zdravím,
náhodně jsem narazil na vaši diskuzi ke změnám pocházející z naší školy, takže
se hlásím k odpovědnosti a budu aspoň na něco reagovat.
Předně se omlouvám za komplikace a práci, kterou vám to způsobuje! (I když
letos mám pocit, že by zas tak moc škody vzniknout nemuselo, třída je celkem
rozumná.)
Zadání jste odhadli skvěle - můj předpoklad: vzdálenější lokace nebude tolik
svádět k páchání škody tam, kde to všichni známe a společně se tomu zasmějeme.
Účelem samozřejmě není pobavit se a přidat 20 lidem práci na hodinu, ale
vyzkoušet si reálnou práci v reálném světě.

K editacím: nemohu pochopitelně sedět 18 lidem za zadkem a vše po nich
opravovat, na to čas nemám, i když se během hodiny nezastavím. Úplně ale
nerozumím tomu, proč apriori banovat to, co je z Prušánek. (Za sebe: klidně
veškeré prušánecké úterní editace smažte a řešení je velice snadné: za týden
dodám seznam 18 účtů, které si můžete přidat na spamlist a je vyřešeno.) Na
druhou stranu - budou-li smazány i rozumné editace, je to škoda a pro žáky do
budoucna demotivace na něčem znovu participovat.

Také úplně nechápu proces verifikace. Měl jsem za to, že se lze do projektu
zapojit svobodně a "někdo" mou práci pustí příp. odmítne. Je-li ale 200 editací
ročně (práce 20 puberťáků) pro tým zahlcením, pak je něco vymyšleno špatně, ne?
Mám za to, že v takto velkém projektu by i příp. šíření dezinformací mohlo být
nějak elegantně ošetřeno!? Další věcí, kterou bych si rád objasnil je kdo
validaci změn provádí? Jde o komunitu dobrovolníků nebo skupinu lidí, kterým je
zároveň zaměstnáním?

Za odkaz na HOTOSM i hezký popis Majce děkuji - tyhle "ohrádky" budou pro děcka
opravdu asi nejbezpečnější, i když úplně nevím jak si poradí s angličtinou.
(Někdy bývá zázrak děcka k něčemu přimět, i když má člověk sám pocit, že to
smysl má a mohlo by je bavit nebo dokonce nadchnout. Dopadá to pak spíše tak,
že pracují - jako ve všem - pod hrozbou známek resp. postihů za nedodané předem
přesně definované výstupy. Kreativita mizí.)

PJ

ad Jan Cibulka:
Potvrzuji tel. hovor v loňském roce, ale určitě jsem nesliboval nápravu ve
smyslu procházení historie změn 20 uživatelských účtů, ale spíš pohledovou
kontrolu a opravu věcí, které byly na první pohled vadné. To jsem udělal.
Jelikož se tématu věnujeme většinou tak 2-3 vyuč. hodiny na sandbox už nedošlo.
Letos jsem ho - přiznám se - nehledal. Tak to jen k poznámce "nestalo se nic".