Vázat ten souhlas v každém případě na licenci je podle mě blbost, kterou si
komplikujeme zbytečně život, a celý ten postup stavíme na hlavu.

Když napíšou, že souhlasí se zveřejněním svých údajů v mapách
Openstreetmap, tak to stačit přece musí. Jednoznačně na import listu stačí
prohlásit, že mám souhlas, licenci dat řeším JEN a POUZE pokud ho nemám, a
pak buď mám data pod kompatibilní licencí, nebo k ní nad její rámec musím
ten souhlas ještě získat.

U všeho jednání se snad (zatím) vychází z toho, že je to osoba svéprávná,
která ví co činí.

On Tue, 12 Feb 2019 at 17:39, Jan Macura <macura...@gmail.com> wrote:

> Ale vždyť to je naprosto totéž. Tím, že odsouhlasí výše uvedený text, tak
> tím souhlasí a) explicitně se zveřejněním v OSM a b) se zveřejněním pod
> ODbL.

Praktický efekt to sice má stejný, ale opravdu to není totéž, jako když oni
budou výslovně ta data poskytovat pod ODbL, alespoň z formálního hlediska a
z hlediska jednání s nimi.

Napsat v textu prohlášení, že se ta data OSM dál poskytují pod licencí ODbL
asi nebude problém - to je totiž v podstatě nezajímá. Banku bude zajímat,
že stačí podškrtnout jeden papír, v podstatě nic po nich nechci, protože
soubor už na internetu je k použití a já je přestanu dál otravovat. A to,
že se případně můžou pochlubit, že si nechali udělat trochu reklamy, co je
stála přesně ten jeden podpis.
Přemlouvat je, aby nějakým definovaným způsobem ta data dávali pod určitou
licencí, pokud to teď dávají k použití víceméně volně - to nás každá firma
vyžene, zvlášť pokud budu chtít, aby tu licenci někde zveřejnili (což by
pak měli na těch stránkách nebo přímo v souborech). Vzhledem k tomu, že vím
jak to u velkých firem a u bank funguje, je mi naprosto jasné, jak by to
dopadlo.

Majka