On 26. 10. 20 15:06, Marián Kyral wrote:
> Pokud někdo načerno vybuduje retenční nádrž nebo sjezdovku, taky to
> nezmapujeme?

To je přesně ten problém, ano. Potkal jsem svého času sousedský spor, kdy někdo (protiprávně) přehradil cestu betonovými bloky. Takže ty bloky nebudeme mapovat, protože jakoby neexistují - hurá, pošleme tam podle mapy provoz, podle práva je to průjezdný! Když tam nemají být, tak je utajíme, a to znamená, že tam nejsou.

Uživatele mapy obvykle nezajímá místní historie, ale jen "kudy můžu projet"?

To je celé, a to zahrnuje jak "je to fyzicky možné" (mapování existující trasy - je to silnice, lesní cesta, chodník, pěšina?), tak "je to dovolené s tímto dopravním prostředkem" (značení povolených typů využití). Nelze říct ani "jo, jeď tam [a tady přelevituj, ten most reálně neexistuje]", ani "jo, jeď tam [a kus musíš na kole po dálnici]", ale ani "nejezdi tam, podle mě žádný Brno s okolím vůbec nemá existovat".

Zdar,
HPM