Claus Hindsgaul skrev:
> *Cykelstier, der følger en vej med biltrafik, og har samme forløb,
> tagges som udgangspunkt i vejens "way" med cycleway=lane (hvis den
> blot er markeret med opmaling på vejen) eller cycleway=track (hvis den
> er adskilt fra vejen med andet end opmaling).
>
> På følgende strækninger kan cykelstien dog med fordel optegnes som en
> separat "highway=cycleway":
> *
>
>     * *Strækninger, hvor cykelstien afviger væsentligt fra bilvejens
>       forløb (svinger uafhængigt af vejen)
>       *
> [...]

Dette passer præcis med min egen holdning. Synes dog også man må have
"lov til" at oprette en highway=cycleway, hvis der er flere
informationer der adskiller cykelstien fra vejen.
Det eneste eksempel jeg lige kan finde på (om end lidt urealistisk..) er
hvis vejen er asfalteret, men cykelstien er af grus. Så kan man bedst
definere dette ved at lave dem separat.

Esben