Claus Hindsgaul skrev:
> Ja, det er jo klart ærgerligt at folk har brugt tid på at forbedre disse
> data uden at vide, at de ville blive opdateret (erstattet) senere.
>
> Vi kommer vel ikke udenom at friske data vil være de bedste(?).

Med mindre de bygget væsentligt om i indre by siden jeg tog på
arbejde i morges, tror jeg ligegodt mine opdateringer er mindst på
niveau med hvad KMS har...

> Indeholder databasen indikationer om, hvorvidt de enkelte adresser
> er endeligt placeret eller midlertidigt (upræcist) placeret ifbm.
> f.ek.s udstykning? I så fald kan du måske blot undlade at opdatere
> punkter, der er markeret som i sidste kategori?
>
> Under alle omstændigheder kunne næste upload af KMS-data (samt
> stoppesteder benzinstationer o.lign) evt. indeholde kommentarfelter
> i alle nodes a'la "Node is updated from external database. Edits
> will be overwritten during updates". Eventuelt med tilføjelsen
> "Delete this comment to block future database updates"

Både ja og nej. Det vil selvfølgeligt være rar information, men med
den størrelse import KMS-data nu engang er, bliver det nok lidt stort
at arbejde med. Måske et link til en Wiki-side om pågældende import?

Ligeledes syntes jeg personligt at direkte observationer altid bør
tillægges mere vægt end automatiske imports.

--
Morten Siebuhr
<s...@sbhr.dk>