Hej.

Jeg har kigget lidt på adresserne i mit lokalområde. En del adresseklumper
har jeg fået spredt ud med Peters glimrende værktøj.

Men boligblokkene her er et problem http://osm.org/go/0HyreLinZ-
Vejene har fået nyt navn. Jeg går ud fra at disse adresser ikke opdatere da
vejnavnet ikke eksistere i AWS datasettet.
Har du et værktøj til at opdatere sådanne adresser, eller er jeg nødt til at
gå over på den anden side af vejen og optegne området manuelt?
Jeg kan forestille mig at en del adresser har dette problem. Jeg kender
umiddelbart til en anden vej i nærheden som er blevet omdøbt for nyligt. Her
er adresserne dog korrekt spredt ud langs vejen. Måske du kan presseentre en
liste af KMS adresser som ikke længere eksistere som vi manuelt kan kigge på
og tage stilling til hvad der skal gøres ved.

Jeg opdagede også nogle mærkelige adressepunkter. F.eks
http://www.openstreetmap.org/browse/node/342225963 og
http://www.openstreetmap.org/browse/node/342212647 Jeg er ret sikker på at
der ikke er nogen nummer 999 Vestermark og 990 på Arnkilgade. Hvor stammer
disse adresser fra?

Hvis jeg søger efter "addr:housenumber = 999" i DK er der forbavsende mange.
Kan ikke forestille mig at der er så mange så lange veje i DK.

Mvh,
Thomas Lundstrøm