Af de mulige 4 kandidater er jeg er mest åben overfor løsning 3, men vil
foreslå du tilføjer variant nr. 5 (name=Gammel Århusvej, name_OSAK=Gl
Århusvej (name_OSAK er noget lettere at forstå end
name_vejaddringsseringsnavn)] til afstemningen baseret på Claus Hindgauls
input.

Idet der ikke rigtigt ser ud til at være så meget debat foreslår jeg, at du
opretter en wikiside hvor vi fra på mandag kan stemme de næste 2 uger frem.

Grunden til jeg foreslår en 5. løsning er, at løsning 2 (name=Gammel
Århusvej, alt_name=Gl Århusvej), bruger tagget alt_name. Lars Thegler
præsenterer et scenarie hvor name og alt_name allerede er optaget af de
navne der observeres irl og man da bliver tvunget til at vælge mellem dem og
OSAK navnet. Derudover vil massekonvertering besværliggøres hvis vi sidenhen
finder ud af alt_name var et dumt valg.

Løsning 3 (name=Gammel Århusvej, short_name=Gl Århusvej) har problemet, at
name og short_name nogle gange er en og samme ting. Selvom Short_name i
realiteten er et 'nyt tag' skal nye OSM'ere i fremtiden holde tungen lige i
munden, da tagget ligger op til at det er et generelt navneforkortelsestag.

Løsning 4 (name=Gammel Århusvej, official_name=Gl Århusvej) er jeg ikke glad
for. Vejaddresseringsnavnet såvel som navnet er begge officielle, så tagget
er ikke præcist beskrivende for situationen. Ditto kan der her komme
problemer, hvis vi sidenhen vil massekonvertere.

Løsning 5 (name=Gammel Århusvej, name_OSAK=Gl Århusvej) er uheldig fordi vi
løser en specialsag med et nyt seperat tag. Fordelen er derimod at
massekonvertering derefter er let, samt at source for vejnavnet implicit er
givet i tagget og det er lettere at forstå hinandens ændringer til
databasen.

Med venlig hilsen
Rasmus Vendelboe