Rasmus Vendelboe <r.vendelboe+osm@...> writes:
> Løsning 3 (name=Gammel Århusvej, short_name=Gl Århusvej) har
> problemet, at name og short_name nogle gange er en og samme
> ting. Selvom Short_name i realiteten er et 'nyt tag' skal nye
> OSM'ere i fremtiden holde tungen lige i munden, da tagget ligger
> op til at det er et generelt navneforkortelsestag.

Skulle det ikke være short_name=Gl. Århusvej med punktum? Det er ikke
for at være pedantisk. :) Jeg er bare lidt i tvivl om forslaget her
er at putte OSAK-navnet ind ligegyldigt om der er fejl i det eller
ej - og er det overhovedet en fejl uden punktum? Ifølge
retskrivningscirkulæret ser det bestemt sådan ud.

> Løsning 5 (name=Gammel Århusvej, name_OSAK=Gl Århusvej) er uheldig
> fordi vi løser en specialsag med et nyt seperat tag. Fordelen er
> derimod at massekonvertering derefter er let, samt at source for
> vejnavnet implicit er givet i tagget og det er lettere at forstå
> hinandens ændringer til databasen.

Jeg synes det du siger giver god mening, også i den forstand at der
så ikke er noget at være i tvivl om, OSAK-navnet er OSAK-navnet med
eller uden fejl. Fordelen ved denne løsning kunne være at vi slipper
for at have et separat system til at registrere fejl i OSAK. Måske
kunne vi kalde det "osak:name"?

Adressepunkterne skal vel under alle omstændigheder rettes så de bruger
name på den nærliggende vej som vejnavn? Men OSAK-importeren kunne måske
så lige lave et opslag og se om der er en vej i nærheden med et
matchende osak:name og så tage det som et hint om at vejen på adresserne
skal hedde noget andet.

Hvis man kombinerede det her med et lag der viser alle "osak:name"-veje
med rødt, ville man vel have det perfekte værktøj til fejlretning til
kommunerne. :)

Ole