Den 30-03-2011 10:07, Morten Bek Ditlevsen skrev:
> Min mening er, at vejen er tag'et korrekt - med mindre udtalen af
> vejnavnet er "G M L Landevej".

Enig.

> Det må være op til navigationssoftware og søgemaskiner at matche "Gl"
> "Gml" "Gl." "Gml." med "Gammel" og "Gamle", så man får 'Gammel Landevej'
> frem hvad end man søger på Gl Landevej eller nogle af de andre
> alternative stavemåder.

Vi kan ikke forvente, at navigationssoftware kan matche den slags på
alle sprog. Måske gængse forkortelser, men hvordan skal fx et amerikansk
program vide hvad Tengslemrk Strandvej er?

Det rigtige er efter min mening at have tags med alternative navne på
vejene. Derfor synes jeg heller ikke at OSAK alternativet skal hedde
noget med OSAK. Hellere fx import_name eller sådan noget, der kunne
virke i andre lande også,

Jeg har eksperimenteret lidt med http://open.mapquest.co.uk/
Gl Nykøbingvej fungerede ikke så godt - den fandt Gammel Nykøbingvej men
viste vej til en forkert adresse.

Gammel Ebbeløkkevej virkede sjovt nok bedre.
Og den fandt faktisk Tengslemrk Strandvej når man skulle til Tengslemark
Strandvej

Vejvisning til Kongepartens Strandvej 9 fandt vejen men ikke adressen
MapQuest gav op overfor OSAK adressen som er Kongepartens Strandv 9