On 2011-07-18 22:49, Jonas Häggqvist wrote:
> On 18-07-2011 22:30, Kim Foder wrote:

> Jeg tror indtil videre at vi slår koldt vand i blodet og venter på svar fra
> Hjart inden vi
> skriver flere følelsesladede mails. Jeg tvivler på der er tale om ond vilje
> når man lægger
> sådan et stort arbejde i det, men det er selvfølgelig ærgerligt at det er
> gået ud over dit
> arbejde.
>
> Som du siger er komplet revert en rigtig dårlig løsning. Umiddelbart vil jeg
> sige det nok
> [...]

Ja, men det kan være ret svært at vurdere, hvor man skal rette med udgangpunkt
i Fugro.
Vi burde nok gøre lidt mere ud af det på Wikien.

Jeg er i alt fald selv blevet meget klogere det sidste halve år.

På den ene side er Fugro ret tit galt på den, dvs mere end 50 meter, og det er
ikke kun i
sammenføjningerne, det er bare der, det er mest tydeligt. Så det kan gå ret
galt bare et
rette til så det passer med Fugro. Men hvis man forskyder kortet så OSAK
adresserne passer
med huse og nogle af de eksisterende veje passer nogenlunde, så tror jeg at man
er på ret
sikker grund. Men man skal være omhyggelig, for det kan ændre sig meget på få
hundrede meter.

På den anden side er der også mange GPS-baserede veje, som er helt forkerte.
Ofte kan man
se det ved, at der er meget få knuder på vejen, fx 500 meter mellem dem. Eller
man kan se
at det ikke kan passe med Fugro uanset om man tager højde for forskydninger og
projektioner. Jeg har lige lavet en del veje, hvor det var ret åbenlyst, at der
var en,
som havde taget de større med GPS og markeret afkørsler til sideveje. Bagefter
havde han
så tegnet sidevejene ca 500 meter ind vinkelret på de andre veje. Det var sådan
set
fornuftigt nok før Fugro, for det var en god hjælp til at finde vej både for
mennesker og
navigationsprogrammer. Men det er alt sammen noget, hvor man skal rette så det
passer
bedre med Fugro.

Jeg var i Odsherred i går og brugte min GPS på nogle af de veje jeg havde
tracet fra
Fugro. Og der er helt sikkert nogle veje, der skal rettes til efter mine GPS
data.