Soren Johannessen <soren.johannes...@gmail.com> writes:

> Brancheforeningen Danske Cykelhandlere har via Dansk Cyklist Forbund
> Andreas Hammershøi givet lov til at deres oplysninger om de 415
> medlemmer af cykelforhandlere må skrives efter og lægges ind i
> OpenStreetMap. Da vi har pt. har ca. 250 cykelforhandlere i
> OpenStreetMap vil det give lidt ekstra af værdi. Især uden for
> storbyer at flere cykelforhandlere kommer med.
>
> DCFs frivillige korps af OSMer vil snart blive sat på sagen, men hvis
> du har tid og overskud til at tage en enkelt kommune (eller flere) er
> du velkommen til at deltage.

> [...]

Jeg tror det er en bedre ide at lave et script (lille program) der kan
gøre det. Der er jo ikke nogen intelligente beslutninger der skal
tages, heller ej behov for lokalkendskab for at få alle butikker ind i
OSM. Fra Danske Cykelhandlere har vi adresse og andet information som
vi gerne vil have i OSM. Fra adressen kan vi med OSAK finde
koordinatet, dermed kan dette automatisres fuldstændigt. Så kan det
også opdateres lige så tit det skal være.

Fordelene ved denen fremgang er
1) Mindre chance for menneskelige fejl. Højere og ens-artet kvalitet.
2) Mindre manuelt arbejde (som kan bruges på anden mapping-arbejde)
3) De menneskelige resurser kan bruges på noget andet.

Nogen kommentarer.

Jeg vil gerne tilbyde at lave et sådan script, så kan jeg open-source
det og så kan det peer-reviewes af interesserede...

Jarl