On 16-07-2011 01:10, Ole Laursen wrote:
Hejsa!

Jeg har nu efter lidt roden rundt med XAPI og OAuth fået banket en
beta-udgave sammen her:

http://oisfixes.beta.iola.dk/

Dette er ikke den endelige placering, jeg skal lige have fundet ud af
hvad jeg gør med hosting.

Der mangler ellers kun det vigtigste, nemlig at registrerede
rettelserne bliver ført igennem på OpenStreetMap (jeg venter lige og
hører hvad Peter siger, har foreløbig bare lavet en
JSON-eksport-tingest).

Derudover har jeg tænkt på:

- et filter for kommunerne så man kan få alle rettelser for en bestemt kommune
- måske at man kan markere en rettelse som værende en decideret
stavefejl i stamdataene, kommunerne vil nok ikke være interesseret i
sådan noget som ekspanderede forkortelser

Efter lidt tid, et par kommentarer:

1. Kunne du lokkes til at bruge MapQuest's xapi server i stedet for jxapi.openstreetmap.org? Eller måske Overpass - måske bare round-robin. Det er tit at xapi ikke svarer.

2. Det ville være rart hvis man kunne linke til opret-siden med et vejnavn eller vejkode/kommunekode så vejen er forvalgt (fx herfra: <http://osm.rasher.dk/tools/wrongnamecandidates.php>)

3. Interfacet til at rette en rettelse (heh) er lidt mystisk. Det ville være rart med en rediger/ret link på detalje-siden (altså fx <http://oisfixes.beta.iola.dk/rettelser/779/>), evt. også ude i oversigten.

> - mulighed for at rapportere underlige adressepunkter
> - måske indrapportere manglende adressepunkter?

Det mener jeg vil være at blande tingene sammen. Desuden er det sværere for os at gøre på en relevant måde ide vores data er gammel (det samme gælder naturligvis for vejnavnene, men de er nok knap så tilbøjelige til at blive ændret som selve punkternes eksistens).

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk