Pt. eksisterer i databasen en række kommunegrænser på Sjælland importeret fra DAGI. Disse imports blev foretaget under brugerkontoen OpenSOVS.

Jeg foreslår at vi sletter dem, af følgende grunde (i rækkefølge fra mest til mindst vigtigt):

1. Vi har aldrig fået afklaret situationen mht licensen på data fra DAGI i forhold til OSM. 2. Importen var af tvivlsom kvalitet rent teknisk (overlappende grænser benytter ikke de samme noder osv)
3. Brugerkontoen bag importen har ikke accepteret ODbL/CT

Desuden kan det godt lade sig gøre for os at lave vores egne kommunegrænser. I Midtjylland har vi på baggrund af den tilgængelige data fra adressepunkter samt Fugro luftfotos fået tegnet acceptable kommunegrænser for i hvert fald Horsens, Odder, Århus og Hedensted kommuner (muligvis flere). Det er naturligvis ikke samme datakvalitet som DAGI har, men lidt har også ret.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Denmark/Da:Administrative_boundaries

En sidebemærkning - er der nogen der ved hvordan det er mest rigtigt at angive grænserne i forbindelse med kyststrækninger? Jeg har lagt mærke til at DAGI lader kysten være grænsen - hvad gør vi? Hvad er korrekt ifølge lovgivningen?

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk